2010. május 11., kedd

Még egyszer

Már többször megfogadtam magamnak, hogy ilyent nem osztok meg veletek, mert ezt nem szereti mindenki. Ez a mai azonban annyira megragadott, hogy nem tehetem meg, hogy nem adom közre. (Persze mivel alig érkezik valami megjegyzés, vissza jelzés azokra amiket ide teszek, néha az az érzésem nem is olvassa el senki!)

    Mit Isten ad énnekem, mind jó az nékem!

         Réz helyett aranyat hozatok, vas helyett ezüstöt, fa
         helyett rezet hozatok, és kő helyett vasat. Békét
         adok, hogy irányítson, és igazságot, hogy az
         parancsoljon. (Ézs 60,17)

    Mindig mást ad. Arra, amit én akartam tenni vele, nem
    lesz jó. A rezet eresznek akartam, aranyból csak nem
    csinálom. Vasból ácskapcsot, ezüst arra nem jó. Fából
    akartam kifaragni a kedvesem arcát. A réz
    megmunkálásához nem értek. Követ akartam a
    sziklakertembe, vas ott nem fog jól mutatni.
    Miért teszi ezt? Miért akarja, hogy mást csináljak?
    Mindig mást, mint amire szerintem szükségem van.
    Isten így folytatja: békét adok, hogy irányítson,
    igazságot, hogy az parancsoljon. Ezért lenne tehát?
    Hogy rájöjjek? Másra is lehet szükségem, mint amit én
    kitaláltam, és amit Isten ad a kezembe, az nem arra
    való, amit én terveztem vele tenni.
    Önismeret és alázat Isten előtt. Megtanít rá, néha
    lágy szóval, néha pedig azzal, hogy valami egészen
    mást ad, mint amit kértem, akartam, hogy a fontos nem
    én vagyok. A célom csak akkor ér valamit, ha meg
    akartam érteni Isten szándékát az életemben. Akkor a
    béke nem válik bombává a kezemben, hanem irányítani
    lesz képes és az igazság nem fájdalmas újdonság lesz,
    amivel még soha nem kellett szembesülnöm, hanem
    parancsoló, útmutató erő.

         Ha belátod, hogy nem vagy olyan bölcs, mint tegnap
         vélted magadról, akkor ma már bölcsebb vagy. (Anthony
         de Mello)

    Add, Uram, hogy le tudjak mondani vasról és fáról
    azért, hogy meg tudd nekem mutatni, mire jó az arany
    és ezüst. Ámen.


    Lelki útravalónk a Nyitott ajtó 1-2. c. könyvből való.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése