2011. február 15., kedd

Igaz nagyon!

 Lelki útravaló a mai napra


    Február 15.

         Aki nékem szolgál, engem kövessen. És ahol én vagyok,
         ott lesz az én szolgám is.
         János 12,26

    Uram!
    Az ilyen félreérthetetlen követelésed mutatja,
    mennyire igazságtalan a vád, mintha Te csalóka
    álomképekkel toboroztál volna magadnak híveket. Olyan
    világos a helyzetkép: Te vagy az Úr, én pedig - a
    szolgád. Sohasem fordítva.
    Tiéd a hatalom. Téged szolgálni és követni kell.
    Csillogó szellemi képességekkel, nagy testi erővel-e,
    vagy szerényen fölszerelve - az mellékes. A fő:
    elhatározott komolysággal teljesen oda kell adnunk
    magunkat szolgálatodra. Az elhatározatlanokat már a
    kezdő lépésnél elküldöd magadtól. Hiszen ingadozásuk
    miatt úgyis elkallódnak.

    Uram!
    Félek: ma nem azt a kort éljük, amelyben sok
    elhatározott szolgád volna. Keresztyénségünk egyik
    föltűnő jele ma ez: tárgyal Istennel és tárgyal a
    világ fejedelmével. Nehéz rólunk megállapítani - (vagy
    talán nagyon is könnyű rólunk megállapítani) -, mit is
    hiszünk és mit is akarunk, ha ugyan egyáltalában
    hiszünk és akarunk valamit.
    Teljes odaadást követelsz. Olyan ez, mintha a
    szolgaság igájába fognál. Pedig ez az egyetlen
    orvosság sok bajunk ellen. Céltudatossá így lesz a
    lelkünk, a szívünk pedig nyugodt

    Lelki útravalónk Ordass Lajos: Útravaló c. könyvéből
    való.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése